Pas verschenen

€ 12,50
iSelf

Zelfsturend leren: hoe leer je dat je leerlingen? Wat kun jij als leerkracht doen?Zelfsturend leren: hoe leer je dat je leerlingen? Wat kun jij als leerkracht doen? Over deze vragen is het lectoraat Vernieuwingsonderwijs in 2014 een samenwerking aangegaan met onderwijsprofessionals van acht daltonscholen, een freinetschool en het Welten-Instituut van de Open Universiteit. Vanuit deze samenwerking is het project iSelf ontstaan. Onderdeel van dit project is de professionaliseringsaanpak iSelf. Deze aanpak is ontwikkeld op basis van wat uit wetenschappelijk onderzoek bekend is over hoe je zelfsturend leren effectief moet bevorderen. iSelf leert leerkrachten om te gaan met kennis over zelfsturend leren. Er worden leerstrategieën aangereikt om te oefenen en om zelfsturend leren in de eigen lessen te kunnen integreren. De pijlers van iSelf zijn: (1) expliciete instructie van zelfsturend leren, (2) integratie van de instructie van zelfsturend leren met de lesstof en (3) aansluiten op het individu. Toepassen van iSelf op de eigen school betekent dat je van en met elkaar leert. Deze insteek houdt in dat collega’s elkaar coachen en ondersteunen bij het toepassen van de pijlers die in dit handboek worden beschreven. Allereerst wordt ingegaan op de didactiek van iSelf en hoe deze concreet invulling krijgt in de lesvoorbereiding en –uitvoering. Vervolgens wordt beschreven hoe collega’s elkaar kunnen begeleiden in het bevorderen van zelfsturend leren aan de hand van iSelf. Het is de bedoeling dat lerarenteams samen leren omgaan met kennis over zelfsturend leren en leraren inzichten zelf toepassen in de les.

€ 12,50
Perspectieven op Dalton

De auteurs hebben gezocht naar wat zij gemeenschappelijk vinden dat er (minimaal) op een daltonschool te zien moet zijn.In maart 2018 heeft de Nederlandse Dalton Vereniging het boekje DaltoniDee uitgebracht. Daarin geeft de vereniging kort en krachtig de essentie weer van modern daltononderwijs. De beschrijving van de essentie van de daltonidentiteit is sinds de introductie van het Dalton Plan van Helen Parkhurst in Nederland periodiek uitgevoerd. Telkens hebben daarbij de vragen centraal gestaan wat kenmerkend is voor daltononderwijs en wat onderscheidend is. Bij een beschrijving van een daltonidentiteit kom je veelal uit op het formuleren van een soort ‘grootste gemene deler’ en dat is bij DaltoniDee ook gebeurd. De auteurs hebben gezocht naar wat zij gemeenschappelijk vinden dat er (minimaal) op een daltonschool te zien moet zijn. Gelijktijdig roept het daltongedachtegoed ook om als leraar, directeur, opleider en bestuurder op zoek te gaan naar je eigen visie. De vraag is essentieel hoe jij zelf daltonkwaliteit definieert en hoe die kwaliteit zichtbaar gemaakt kan worden in de praktijk. Perspectief nemen, ook ten aanzien van wat je als de essentie van het daltongedachtegoed ziet, hoort bij dalton. Een ‘grootste gemene deler’ mag ons dan als daltonianen binden, je eigen perspectief innemen laat daltonianen juist van elkaar verschillen. In Perspectieven op Dalton laten acht daltonopleiders de lezer kennismaken met hun persoonlijke visie op daltononderwijs. Het doel ervan is om met deze acht uitgewerkte voorbeelden leraren(teams) te helpen bij het formuleren van eigen perspectieven. Daltononderwijs vraagt immers van leraren om antwoorden te kunnen geven op de vraag waartoe je kinderen op een daltonschool opvoedt en onderwijst en waarom je de dingen in je daltonschool doet, zoals je ze doet. Het boek wordt afgesloten met een hoofdstuk waarin Patrick Sins de acht bijdragen samenbrengt en op basis daarvan een eigen visie inbrengt. Patrick Sins is als lector verbonden aan het lectoraat Vernieuwingsonderwijs bij Saxion in Deventer en Thomas More Hogeschool in Rotterdam. René Berends is werkzaam aan de pabo van Saxion in Deventer. Hij is daltonopleider en onderzoeker bij het lectoraat Vernieuwingsonderwijs. Dick de Haan is werkzaam aan de pabo van Hogeschool Utrecht en daltonopleider bij Daltonvenster. Dolf Janson is daltonopleider bij Janson Academy en bestuurslid van de sectie daltonnascholers en -opleiders (DNO) van de NDV. Glenda Noordijk is daltonopleider bij Noordijkdaltonadvies. Rietje Voorn is daltonopleider bij Rietje Voorn Advies. Annemarie Wenke is daltonopleider bij Wenke Perspectief. Brigitte Witmus is werkzaam aan de Thomas More pabo in Rotterdam. Zij is daltonopleider en lid van de kenniskring van het lectoraat Vernieuwingsonderwijs. Hans Wolthuis is werkzaam aan de pabo van Saxion in Deventer. Hij is daltonopleider en lid van het bestuur van de Nederlandse Dalton Vereniging

€ 21,99
SLA Templates - Pocket Guide

This pocket guide gives both a template and an explanation for this template for all common service level management documents.Most important in providing a service is customer satisfaction with the delivered performance. Resulting from this satisfaction, the supplier will benefit from repurchases, market promotions and recurring revenue. But as a result of this customer satisfaction, perhaps the most important benefit for the supplier is the drive for his employees to enhance their knowledge and skills, in order to satisfy even more customers. This pocket guide describes the Service Level Agreement templates needed, in order to meet customer service level requirements and gives both a template and an explanation for this template for all common service level management documents. The following templates ae included in this pocket guide: • Service Level Agreement (SLA) • Underpinning Contract (UC) • Operational Level Agreement (OLA) • Document Agreements and Procedures (DAP) • Service Catalogue • External Spec Sheet (ESS) • Internal Spec Sheet (ISS) • Service Quality Plan (SQP) • Service Improvements Program (SQP)

€ 13,50
Het nieuwe nest van de Kleine Marsus

Een vreselijke storm blaast het gezellige nest van de familie Marsu weg. De Marsupilami's hebben geen huis meer. Ze moeten de jungle verlaten om op zoek te gaan naar een nieuw nest. Ga je met ze mee?De familie Marsu bestaat uit Papa Marsu, Mama Marsu, Kleine La, Kleine Mi en Kleine Pi. Samen hebben ze een fijn en vredig leven. Tot de dag dat een vreselijke storm hun gezellige nest wegblaast. De Marsupilami's hebben geen huis meer. Ze moeten de jungle verlaten om op zoek te gaan naar een nieuw nest. Ga je met ze mee?Veronica MagazineRecensie door KSBenjamin Chaud neemt de Marsipulami (hoeba hoeba hop hop) als basis voor een prentenboek en leert onze kinderen een les die wij volwassenen bijna allemaal vergeten lijken te zijn. Op naar een betere wereld. Hulde!

€ 19,99
DevOps Best Practices Pocket Guide

DevOps Best Practices - POCKET GUIDE In recent years, many organisations have experienced the benefits of using Agile approaches such as Scrum and Kanban. The software is delivered faster whilst quality increases and cost decrease. The fact that many organisations that applied the Agile approach did not take into account the traditional service management techniques, in terms of information management, application management and infrastructure management, is a major disadvantage. The solution to this problem has been found in the Dev (Development) Ops (Operations) approach. Both worlds are merged into one team, thus sharing the knowledge and skills. This book is about sharing knowledge on how DevOps teams work together. For each aspect of the DevOps process best practices are given in 30 separate articles. The covered aspects are: Plan, Code, Build, Test, Release, Deply, Operate and Monitor. Each article starts with the definition of the specifically used terms and one or more concepts. The body of each article is kept simple, short and easy to read.

€ 49,95
Agile service management with scrum researched

Many companies are starting to apply Agile software development using Scrum or Kanban or have already implemented the new development process. Sooner or later the question arises how this development process relates to the service management processes. The book “Agile Service Management with Scrum” has already addressed this interface and a number of risks per service management process have been identified. Countermeasures that can be taken are also defined. In a research at ten organisations these risks were presented, and they were asked how they deal with these risks. The research included the investigation into which Agile aspects are applied and in particular those of Scrum or Kanban. Finally, each organization has carried out a maturity assessment for both the Agile development process and the change management process. This book is the report about the research of the collaboration of Agile software development and service management processes in practice. The target group of this book includes all parties involved in the application of Agile software development and who would like to know how colleagues have shaped this crucial interface for successful service provision. In this book a short description is given of each organization about how the Agile development process has been designed.