Pas verschenen

€ 19,95
Perspectieven op Montessori

Een montessorischool is een school waar volgens het pedagogische concept van Maria Montessori gewerkt wordt. Haar gedachtegoed wordt door montessorianen niet alleen als inspiratiebron gebruikt, maar toch vooral ook als een leidraad gezien voor het vormgeven van een montessorionderwijspraktijk, want Montessori’s uitgangspunten worden ook in deze moderne tijd nog altijd als waardevol gezien en gebruikt om er onderwijs op te bouwen. Toch is er wel discussie. Het is nooit echt duidelijk geworden tussen welke uitersten de praktijk van het montessorionderwijs mag bewegen en welke variaties er mogelijk zijn binnen het concept. Dat betekent dat het gedachtegoed voor een deel bloot staat aan interpretaties. Daarnaast is er ook de breed gedragen wens om het montessoriconcept door te ontwikkelen. Er komen nieuwe materialen op de markt en vanuit het oorspronkelijke gedachtegoed worden antwoorden gezocht op vragen die de moderne tijd aan professionals en aan schoolteams stelt. Op zulke vragen zoeken alle montessorianen antwoorden. Iedere onderwijsprofessionals binnen de beweging reflecteert op het gedachtegoed en op zijn eigen praktijk en daarbij ontwikkelt hij een perspectief op wat de essentie van het montessorigedachtegoed in de 21ste-eeuw inhoudt: waartoe voeden we kinderen op? En op welke wijze kunnen we de daarbij gestelde doelen op een effectieve en efficiënte manier realiseren? In Perspectieven op Montessori komen tien ervaren collega’s aan het woord over hun persoonlijke perspectief op montessorionderwijs. De bedoeling daarvan is niet om een soort ‘grootste gemene deler’ te zoeken, maar om de lezer aan het denken te zetten over het eigen perspectief en op zoek te gaan naar eigen antwoorden op wat montessori in deze tijd betekent. De tien geïnterviewde collega’s zijn opleiders, begeleiders en directeuren: Daniëlle Teunissen-Kanters, Debbie van de Burgh, Irma Pieper, Jaap de Brouwer, Joëlle de Groot, Liene Hendriksen, Maaike Kramer, Maarten Stuifbergen, Robert van Woudenberg en Tessa Wessels. Het boek wordt afgesloten met een hoofdstuk waarin Patrick Sins de tien bijdragen samenbrengt en becommentarieerd.

€ 35,95
DevOps Development Best Practices UK

DevOps Development Best Practices consists four core chapters namely: 1. Continuous Planning 2. Continuous Documentation 3. Continuous Testing 4. Continuous IntegrationThe world of software development is changing rapidly, Development (Dev) and Operations (Ops) are increasingly integrated so that solutions can be offered faster to consumers and with higher quality. Many programmers wonder what new insights there are in the filed of software development to realize a higher time to market and higher quality. This book provides an answer to this question. This book consists four core chapters namely: 1. Continuous Planning 2. Continuous Documentation 3. Continuous Testing 4. Continuous Integration Each of these core chapters describe a number of best practices based on a definition, this risks that have to be managed, the anti-pattern and the pattern. In this way you are quickly up-to-date in the field of DevOps development.

€ 35,95
DevOps Development

Met DevOps Development bent u snel weer up-to-date op het gebied van de nieuwste DevOps ontwikkelingen. De wereld van softwareontwikkeling is snel aan het veranderen. Development (Dev) en Operations (Ops) worden meer en meer geïntegreerd zodat oplossingen sneller aan klanten kunnen worden geboden met een hogere kwaliteit. Veel programmeurs vragen zich af welke nieuwe inzichten er zijn op het gebied van softwareontwikkeling om invulling te geven aan de hogere time-to-market en een hogere kwaliteit. Dit boek voorziet in een antwoord op deze vraag. Dit boek bestaat uit vier kernhoofdstukken te weten Continuous Planning, Continuous Documentation, Continuous Testing and Continuous Integration. Elk van deze kernhoofstukken beschrijft een aantal best practices aan de hand van een definitie, de te beheersen risico’s, de anti-pattern en de pattern. Op deze wijze bent u snel weer up-to-date op het gebied van de DevOps ontwikkelingen.

€ 22,95
Overbruggen

In deze bundel doen verschillende auteurs verslag van het onderwijsonderzoek dat plaatsvindt in het (traditioneel) vernieuwingsonderwijs en ze laten zien wat de opbrengsten zijn voor de praktijk. Sinds de jaren ‘60 is de populariteit van (traditioneel) vernieuwingsonderwijs gegroeid en is het aantal scholen toegenomen. Met bijna negenhonderd scholen maakt het montessori-, dalton-, jenaplan-, vrijeschool-, freinet- en ontwikkelingsgericht onderwijs momenteel substantieel deel uit van het Nederlandse onderwijsbestel. Ruim tien procent van het totaal aantal scholen is een (traditionele) vernieuwingsschool. Decennialang zijn deze scholen een voorbeeld geweest voor tal van andere onderwijsinnovaties in Nederland. En nieuwe ontwikkelingen vinden nog volop plaats. Zoals onderwijsonderzoek naar thema’s als burgerschaps-onderwijs, persoonsvorming, zelfsturend leren, ondernemingszin en historisch redeneren. In deze bundel doen verschillende auteurs verslag van het onderwijsonderzoek dat plaatsvindt in het (traditioneel) vernieuwingsonderwijs en laten ze zien wat de opbrengsten zijn voor de praktijk. Deze bundel is het resultaat van een samenwerking van het lectoraat Vernieuwingsonderwijs van Saxion Hogeschool en Hogeschool Thomas More, het lectoraat Waarde(n) van vrije-schoolonderwijs van Hogeschool Leiden en De Activiteit, het onderzoeks-, nascholings- en ontwikkelinstituut voor Ontwikkelingsgericht Onderwijs. Op deze instituten trekken onderzoekers samen op met leraren, organisaties en scholen om aan de hand van onderzoek de kwaliteit van het (traditioneel) vernieuwingsonderwijs en de professionalisering van leraren te bevorderen. In vijftien bijdragen kom je in verbinding met het onderzoek dat er binnen het (traditioneel) vernieuwingsonderwijs wordt gedaan en kom je erachter wat scholen eraan hebben gehad. Je leert de praktijken van verschillende (traditionele) vernieuwingsscholen beter kennen en je neemt kennis van de bevindingen uit het onderwijsonderzoek als inspiratie voor je eigen onderwijs.

€ 29,95
Focus op Dalton - E-book

"Focus op Dalton". Centraal staan de zes kernwaarden van daltononderwijs en het werken met de taak. Het uitgangspunt ‘alle tijd is daltontijd’ is daarbij een vernieuwende gedachte.In haar negentigjarige geschiedenis in Nederland is het daltononderwijs nog nooit zo populair geweest als aan het begin van de eenentwintigste eeuw. Schoolteams en ouders omarmen het daltonprofiel omdat het modern, eenentwintigste-eeuws onderwijs mogelijk maakt. Focus op dalton brengt dit onderwijs in beeld. Het biedt enerzijds achtergrondinformatie over de geschiedenis van het daltononderwijs, de organisatie van de daltonbeweging in Nederland en de daltonkernwaarden, anderzijds geeft het veel concrete beschrijvingen van de daltonpraktijk. Centraal staan de zes kernwaarden van daltononderwijs en het werken met de taak. Het uitgangspunt 'alle tijd is daltontijd' is daarbij een vernieuwende gedachte. Focus op dalton helpt bij het handelingsbekwaam worden als daltonleraar door de daltonpraktijk te beschrijven, maar ook door het waarom en het waartoe van die praktijk voor het voetlicht te brengen. Het boek zal in veel personeelskamers van daltonscholen een bron van inspiratie zijn om het daltonconcept verder uit te bouwen. Voor scholen die op weg zijn om daltonschool te worden zal het een belangrijke bron van kennis zijn. Focus op dalton geeft een totaalbeeld van daltononderwijs nu en in de nabije toekomst. Om die reden is het boek uitermate geschikt voor in de daltonwereld instromende leraren en studenten. Geïnteresseerde ouders kunnen in het boek meer te weten komen over het 'why, what and how' van daltononderwijs.

€ 51,45
DevOps ekipleri kendilerini

Bu assessment kitabı, ele alınacak en iyi DevOps uygulamalarının tam bir resmini hızlıca almak isteyen her DevOps ekibi için mükemmel bir aynadır.DevOps ekipleri kendilerini organize ederler ve hala yeterince değerlendirilmemiş olan Development (Gelişme) ve Operations (Operasyon) yönlerini geliştirirler. Öte yandan, DevOps ekipleri bilgi ve becerilerini diğer DevOps ekipleriyle paylaşırlar, böylece birbirlerini pekiştirirler. Bu kitap, DevOps ekiplerinin vade yönünden nerede durduklarını ve geliştirmek için atılabilecek sonraki adımları bilmelerini sağlamak için bir araç sunmaktadır. Bu amaçla, bu kitap iki assessment sunar. İlk assessment, Gene Kim tarafından "Three ways" a dayanan DevOps Küp değerlendirmesidir. İkinci değerlendirme Continuous Everything üzerine kuruludur, DevOps'un tüm yönleri CMMI modeli kullanılarak ölçülür. DevOps Cube assessment, DevOps'un altı farklı bakış açısıyla görülebileceği fikrine dayanır. Her biri DevOps felsefesinin tasarımının özel bir resmini verir. Küpün cepheleri “Three ways” a dayanmaktadır: “Flow”, “Feedback” ve “Continuous Learning”, küpün arkası şunları içerir: “Governance”, “Pipeline” ve “QA”. Continuous Everything değerlendirmesi, DevOps'un vadesini beş seviyede ölçülebilir hale getiren altı sorudan oluşan bir liste içerir. Aşağıdaki boyutlar dahil edilmiştir: "Continuous Integration", "Continuous Delivery", "Continuous Testing", "Continuous Monitoring", "Continuous Documenting" ve "Continuous Learning". Bu assessment kitabı, ele alınacak en iyi DevOps uygulamalarının tam bir resmini hızlıca almak isteyen her DevOps ekibi için mükemmel bir aynadır.