Pas verschenen

PRE-ORDER - verschijnt 21-05-2025 Het boek 'Positive Discipline' van Jane Nelsen richt zich op ouders en biedt een stevige basis in de principes van Positive Discipline. Het helpt ouders om een respectvolle en verbindende opvoedstijl te ontwikkelen waarmee kinderen verantwoordelijkheid leren nemen en sociale vaardigheden versterken. Dit boek 'Positive Discipline in het montessorionderwijs' van Chip de Lorenzo en Jane Nelsen gaat verder. Het bouwt verder op dezelfde fundamentele principes, maar past deze toe op de setting van het montessorionderwijs. Het boek richt zich op hoe leerkrachten zowel de structuur als de vrijheid van het montessorionderwijs kunnen gebruiken om een harmonieuze en ondersteunende leeromgeving te creëren. Waar het oorspronkelijke boek draait om de relatie tussen ouder en kind, biedt dit montessoriboek praktische tools en inzichten om leerkrachten te ondersteunen bij hun dagelijkse praktijk. In dit montessoriboek leer je hoe: • De zelfregulatie en verantwoordelijkheid van kinderen bevordert • Kinderen helpt om een gevoel van verbondenheid en betekenis te ervaren • Effectief grenzen stelt en handhaaft • Open communicatie met je leerlingen aanmoedigt • En nog veel meer!

Bij het discussiëren of samenwerken kan het handig zijn om onderlinge rollen te verdelen. Zo krijgt ieder kind een verantwoordelijke taak in de groep. Het doosje bevat 7 rollenkaarten.

Continuous Service Integration encompasses all aspects of BizDevSecOps to deliver an integrated service to the business by combining the service delivery of different serviceproviders as if it were a single service provider service. This publication is essentially the explanation of the collaboration of the 15 other continuous everything value streams as defined in the continuous everything series.

De publicatie "Dalton en burgerschapsonderwijs: ‘Go forth unafraid’" onderzoekt de relatie tussen het daltononderwijs en burgerschap, door terug te gaan naar de ideeën van Helen Parkhurst, de grondlegger van het Dalton Plan. De publicatie is bedoeld voor iedereen die dalton en burgerschap als een vraag wil benaderen en zelf wil reflecteren op burgerschap(sonderwijs). Het lectoraat Vernieuwend Onderwijs van Saxion hogeschool heeft in samenwerking met de Nederlandse Dalton Vereniging dit onderzoek gedaan. De publicatie benadrukt dat daltononderwijs van oorsprong al burgerschapsvormend is en wil scholen helpen een samenhangend en doelgericht burgerschapsonderwijs te ontwikkelen. Het daagt scholen uit om hun eigen visie op burgerschapsonderwijs te ontwikkelen, geïnspireerd door de ideeën van Parkhurst, en biedt praktische handvatten om dit te realiseren.

Schrijf (zelf bedachte) reflectievragen op een bal. Gooi elkaar de bal om beurten toe. Degene die de bal vangt, geeft antwoord op de vraag die voorop staat.