In samenwerking met het lectoraat Saxion Vernieuwingsonderwijs en de Nederlandse Dalton Vereniging publiceert Saxion Progressive Education (SPEUP) jaarlijks nieuwe vernieuwingsonderwijs titels.

Het lectoraat Vernieuwingsonderwijs is ontstaan naar aanleiding van de maatschappelijke discussie over de effectiviteit van traditioneel vernieuwend onderwijs. Er was behoefte aan een praktijkrelevante wetenschappelijke beschouwing en een aanscherping van de onderwijsvisie. Het streven is door middel van onderzoek de kwaliteit van het vernieuwingsonderwijs en de professionalisering van docenten te vergroten. Voor meer nieuws en columns over vernieuwingsonderwijs verwijzen wij u graag naar de website Saxion Vernieuwingsonderwijs.

Inmiddels bestaat ons fonds uit een (W)etenschappelijke reeks, een (I)nspiratie reeks en specifieke vernieuwingsonderwijs uitgaven. Informatie over deze uitgaven vindt u onder categorieën en in de webshop. In 2020 publiceren wij 5 nieuwe uitgaven waaronder "Groep 3 Daltonproof" en "Perspectieven op Montessori".